Felhívjuk figyelmét, hogy a tanfolyami helyek száma korlátozott, ezért a jelentkezés sorrendjében biztosítjuk a helyeket. A képzésen való részvétel előzetes regisztrációhoz kötött. A képzés megfelelő számú jelentkező esetén indul.
A következő 30 órás blended „A SakkTesi, mint innovatív mozgásfejlesztő program az 1-4. évfolyamon tanítók számára” című képzés kezdési időpontja:
► A jelentkezés módja: online regisztrációs felületen
►Részvételi díj: Az állami és egyházi fenntartású intézményekben dolgozó pedagógusok részére a képzés elvégzése ingyenes, minden egyéb fenntartású intézmény – alapítványi, stb. - dolgozói részére 110.000 Ft/fő
Ha elakadna a regisztrációnál, ez a videó segíthet.
Blended kurzus pedagógusoknak (1-4. osztály)
A SakkTesi, mint innovatív mozgásfejlesztő program az 1-4. évfolyamon tanítók számára
A Polgár Judit Sakk Alapítvány akkreditált 30 órás online képzést dolgozott ki szakemberek, (pedagógusok, tanítók, testnevelő tanárok, gyógypedagógusok, fejlesztőpedagógusok, edzők, konduktorok stb.) számára, melynek elvégzésével lehetőségük nyílik a sakk szabályrendszerének innovatív alkalmazására a mozgástanításban a testnevelés órákon.
Alapítási kérelem nyilvántartási száma: A/10246/2021
Alapítási engedély nyilvántartási száma: 594/10/2021
Felnőttképző nyilvántartásba vételi száma: B/2020/003438
TECHNIKAI INFORMÁCIÓK
A részvétel feltétele: szakirányú egyetemi vagy főiskolai végzettség
A képzésbe bevonható résztvevők száma: 10–35 fő
A képzés óraszáma: 30 óra
► 1 nap jelenléti oktatás (10 óra)
► 4 hét távoktatás (20 óra)
A képzés díja: 110 000 Ft
Elszámolhatóság: az akkreditált program részvételi díja a pedagógus-továbbképzésre fordítható keretből elszámolható, valamint időtartama a 120 órás kötelező képzésben 30 órában beszámítható, amiről a szervező tanúsítványt állít ki.
A képzés befizetésének módja: átutalással a lenti bankszámlaszámra
JPF World Kft.
11707110 - 20004006 - 00000000
!!! Kérjük, hogy a közlemény rovatba a következőket írják be: „SakkTesi + saját név”
A szervező biztosítja a résztvevők számára
► A kurzus jelenléti szakaszához szükséges eszközöket:
- óriás sakktábla (270x270 cm),
- nagy sakkfigura (30 cm) készlet,
- különböző méretű labdák, ütők, karikák,
- a résztvevői létszám/2 darabszámú asztali sakktábla és sakk készlet,
- a résztvevői létszámnak megfelelő babzsák.
► A Polgár Judit Módszer online kurzus felületén a komplett távoktatói anyag, résztvevői munkafüzet és a felület felhasználói útmutatója.
► Konzulensi támogatás a képzés ideje alatt.
A képzésen való részvétel technikai feltételei a résztvevők számára
► Jelenléti szakasz
- sportos ruházat
- jegyzettömb
- íróeszköz
► Távoktatási szakasz
- jegyzetfüzet
- íróeszköz
- számítógép vagy laptop webkamerával és mikrofonnal
- folyamatos, megbízható internetkapcsolat
A PROGRAM RÖVID ÖSSZEFOGLALÁSA
A 2020-as NAT-hoz illeszkedő tartalmi szabályozókhoz, a „Testnevelés 1-4.évfolyam” számára összeállított kerettantervhez igazodva a Polgár Judit Sakk Alapítvány kidolgozta a SakkTesi Programot, amely lehetőséget nyújt a sakk innovatív alkalmazására a mozgásfejlesztésben a testnevelés órákon.
A SakkTesi innovatív módon biztosít fejlesztési lehetőséget az alábbi területeken:
► előkészítő és preventív tevékenységek,
► alternatív és szabadidős tevékenységek.
► A program számos eleme épül a járások-futások, szökdelések-ugrások, dobások, egyensúlygyakorlatok és a játékok témakörökre.
A testnevelést tanítóknak nem kell érteniük a sakkjátékhoz, a szabályait viszont ismerniük kell.
A módszerben a sakk nem önálló tevékenység, hanem a tananyag feldolgozásának hátterét, annak kereteit biztosítja.
A KÉPZÉSRŐL
- Célcsoportok
- óvodapedagógus
- tanító
- testnevelő tanár
- gyógypedagógus
- gyógytestnevelő
- fejlesztőpedagógus
- edző
- rekreációszervező
- egészségfejlesztő
- konduktor
- A képzés célja
A szakemberek, tanítók, tanárok, pedagógusok ismerjék meg a Polgár Judit Módszer részét képező SakkTesit,
► mint innovatív oktatási-, mozgásfejlesztési és tehetségfejlesztő eszközt, valamint az általa nyújtott lehetőségeket az 1-4. évfolyam testnevelés órai munkájában.
► a sakkozás alapelveit, a sakkstratégia és sakktaktika alapjait, ezek alkalmazásának lehetőségeit az 1-4. évfolyam testnevelés órai munkájában.
► a sakkozás személyiségformáló hatását, a sakk révén fejleszthető területeket és képességeket.
- Módszertan, konzultáció, beadandó feladatok
A képzés rugalmas tanulást tesz lehetővé, a kurzus ideje alatt folyamatosan hozzá lehet férni a tananyaghoz, a feladatokhoz. A tanulás ideje és ütemezése tetszés szerint alakítható, egyéni ütemben történik.
► A blended programcsomag feldolgozása két modulban, jelenléti (10 óra) és távoktatás során (20 óra), konzulensi támogatással valósul meg. A modulok átláthatósságát egy 10 szintes rendszerezés, illetve ezek további egységekre bontása biztosítja.
► A jelenléti rész a képzők irányításával, a távoktatási rész egyéni haladási ütemben, a https://polgarjuditmodszer.elearning.co.hu felületen zajlik.
► A képzés alapja a pedagógusok rendelkezésére álló többszintű tananyag a polgarjuditmodszer.elearning.co.hu felületen, melynek alkalmazása során a pedagógus eldöntheti, hogy mit használ fel, milyen ütemben, attól függően, hogy a helyi adottságok mit tesznek lehetővé számára. A felhasználás személyre szabottan, a gyermekek felkészülési szintjéhez igazodhat. A képzési anyagban megtalálható közel 40 db videófelvétel, melyeken a résztvevők élethű szituációkban láthatják a tananyag megvalósíthatóságát a gyakorlatban.
► A képzésen résztvevők számára az új anyagok feldolgozása a jelenléti szakaszban előadás és gyakorlat során valósul meg, míg a távoktatási modulban szöveges formátumok, videofelvételek és távoktatási játékok állnak a hallgatók rendelkezésre.
► A tananyag feldolgozását a képzés során 3 konzultáció, a konzulenssel való csoportos és személyes kommunikáció a https://polgarjuditmodszer.elearning.co.hu felületen, valamint a csoporttársakkal történő fórumozás segíti. Minden egységnél önellenőrzéssel megoldható gyakorlófeladatok teszik lehetővé az ismeretek elmélyítését. A tanítási szintekhez kötődő beadandó feladatok és tesztek elvégzése kötelező eleme a tanfolyam sikeres elvégzésének.
► A tanfolyamnyitó 1. napon (jelenléti képzési napon) a megjelenés kötelező. A többi konzultáción történő részvétel egyéni döntés alapján történik.
► A képzés oktatói (egy kurzust 2 konzulens koordinál)
- Dr. Szabóné Dancsik Tünde
- Huszti Erika
- Nagy Katalin
- Őryné Gombás Csilla
- Sándor Csilla Judit
- Soós Anita
- Záródolgozat
A képzési időszakot követően a résztvevő záródolgozatot nyújt be, minimum 3 oldal terjedelemben.
!!! A tanítási egységekhez kötődő feladatok, tesztek elvégzése és szükség szerinti elküldése a konzulensnek kötelező eleme a tanfolyam sikeres elvégzésének. Ha a résztvevő nem teljesíti a képzés ideje alatti, az egyes modulok elsajátításához tartozó ellenőrző teszteket és beadandó feladatokat, a záródolgozat nem adható be.
► Téma: a saját intézmény tanulóinak fejlesztési igényeihez igazodó óraterv elkészítése a megismert SakkTesi módszertan alapján.
► Értékelési szempontok:
- az óratervben leírt eljárások kellő részletezettsége a gyakorlati megvalósíthatóság szempontjából,
- az óraterv logikus felépítése a megadott szempontok alapján (pedagógiai cél, sakkoktatási cél, a pedagógus tevékenysége, a gyermekek tevékenysége, módszerek, eszközök, értékelés).
► A záródolgozat értékelése: egyénenként, a visszajelzés szövegesen, a benyújtást követő 1 héten belül. Maximális pontszám: 100 pont, a feladat teljesítéséhez 75 pont (75%) szükséges.
- Minősítés, tanúsítvány, értesítés
► A képzésen megszerezhető maximális pontszám: 216 pont.
► A tanfolyam teljesítéséhez szükséges 162 pont (75%).
► Minősítés: megfelelt, nem felelt meg.
► A képzés szervezője a képzés elvégzését követően és sikeres záródolgozat esetén letölti és kiállítja a tanúsítványt a FAR rendszerből, amelyet aztán elektronikus úton juttat el a résztvevőnek. A képzés lezárását követően a résztvevők elégedettségi kérdőívet töltenek ki online, anonim módon, amit a képzés szervezője készít el.
► A tanfolyam zárása és a tanúsítványok kiküldése a képzés kezdetétől számítva a 6. hét végéig valósul meg.
- Kapcsolattartás
► A képzés szervezője elektronikus úton tartja a kapcsolatot a résztvevőkkel. A képzéssel kapcsolatos útmutatót, a képzési anyag eléréséhez szükséges információkat, a tananyag elsajátításához szükséges időtartam meghatározását, a javasolt egyéni haladási tervet a képzés megkezdése előtt, e-mailben kapják meg a jelentkezők.
► Az egyén tanulását támogató és a teljesítményét értékelő konzulensek elérhetőségei és a kapcsolattartás módja az útmutatóban található.
Témakörök | Szükséges idő | |
I. MODUL (JELENLÉTI RÉSZ) | ||
1. egység | Általános ismertetés a SakkTesi, mint innovatív mozgásfejlesztés megismerésére vonatkozóan | 🕑 2½ óra |
1.1 A képzés felépítése, tematikája | 🕑 1½ óra elmélet | |
1.2 A képzés anyagának illeszkedése a NAT Testnevelés és sport műveltségterületéhez |
🕑 ½ óra elmélet | |
1.3 Fejlesztési, alkalmazási területek | 🕑 ½ óra elmélet | |
Szóbeli ellenőrzés | ||
2. egység | Sakkismeret | 🕑 2 óra |
2.1 A sakkról általában | 🕑 ½ óra elmélet | |
2.2 A sakk alapjai |
🕑 1½ óra elmélet |
|
Sakkismeret teszt | ||
3. egység | Órák felépítése, szükséges eszközök | 🕑 1 óra |
3.1 A program által érintett évfolyamok óráinak szerkezete, szükséges eszközök bemutatása |
🕑 1 óra elmélet | |
Szóbeli ellenőrzés | ||
4. egység | Az 1. szint anyagának bemutatása | 🕑 4½ óra |
4.1 Feladatok a sakktáblán (Bemelegítő, mozgáskoordinációt fejlesztő gyakorlatok a nagy sakktáblán) | 🕑 1 óra elmélet + 🕑 ½ óra gyakorlat |
|
4.2 Mozgásfejlesztő gyakorlatok helyváltoztatás nélkül | 🕑 1 óra elmélet + 🕑 ½ óra gyakorlat |
|
4.3 Mozgásfejlesztő gyakorlatok helyváltoztatással | 🕑 1 óra elmélet + 🕑 ½ óra gyakorlat |
|
1. szint teszt | ||
II. MODUL (TÁVOKTATÁS RÉSZ) | ||
5. egység | A 2. szint anyagának bemutatása | 🕑 4½ óra |
5.1 Feladatok a sakktáblán Bemelegítő, mozgáskoordinációt fejlesztő gyakorlatok a nagy sakktáblán |
🕑 1 óra elmélet + 🕑 ½ óra gyakorlat |
|
5.2 Gyakorlatok a sakktábla 1 mezőjének hálóján (jobb, bal, fent, lent a mező határoló vonalán) | 🕑 1 óra elmélet + 🕑 ½ óra gyakorlat |
|
5.3 Mozgás a sakktábla hálón (mező határvonala vagy csúcsa) | 🕑 1 óra elmélet + 🕑 ½ óra gyakorlat |
|
2. szint beadandó feladat | ||
6. egység | A 3. szint anyagának bemutatása | 🕑 4½ óra |
6.1 Sakktábla és bábuk (Ugróiskola a sakktáblavonalain és a nagyátlón mezőn, hálón, a mezők csúcsain) | 🕑 1 óra elmélet + 🕑 ½ óra gyakorlat |
|
6.2 Mozgás a bábok lépésmódjával, alapállás | 🕑 1 óra elmélet + 🕑 ½ óra gyakorlat |
|
6.3 Mozgások csigavonalban mezőn, hálón | 🕑 1 óra elmélet + 🕑 ½ óra gyakorlat |
|
3. szint teszt | ||
1. konzultáció | Az 5-6. egység anyagával kapcsolatban felmerülő kérdések megbeszélése | |
7. egység | A 4. szint anyagának bemutatása | 🕑 4½ óra |
7.1 Sakktábla és bábok (Természetes mozgás sakktáblán kívül, ugróiskola a sakktáblán) | 🕑 1 óra elmélet + 🕑 ½ óra gyakorlat |
|
7.2 Mozgás a sakktábla részein (mezőn, hálón, világos, sötét térfél és vezérszárny, királyszárny) | 🕑 1 óra elmélet + 🕑 ½ óra gyakorlat |
|
7.3 “Akadálypálya” soron, vonalon, átlón, hálón | 🕑 1 óra elmélet + 🕑 ½ óra gyakorlat |
|
4. szint beadandó feladat | ||
8. egység | Elméleti és gyakorlati ismeretek a program alkalmazására vonatkozóan | 🕑 1½ óra |
8.1 A módszert alkalmazó pedagóguscdöntése, hogy a program elemeicközül mit használ fel, milyencütemben, attól függően, hogy achelyi adottságok mit tesznek lehetővé számára, személyre szabottan, a gyerekek felkészülési szintjéhez igazítva. Ajánlás 8+8 órára szintenként. |
🕑 1½ óra elmélet | |
Elméleti és gyakorlati ismeretek teszt | ||
2. konzultáció | A 7-8. egység anyagával kapcsolatban felmerülő kérdések megbeszélése | |
9. egység | Sakkos játékok | 🕑 2½ óra |
9.1 32 db-os játékgyűjtemény, melyekből konkrét ajánlás történik az egyes szintekre, játékaira vonatkozóan |
🕑 2 óra elmélet + 🕑 ½ óra gyakorlat |
|
Sakkos játékok teszt | ||
10. egység | Szabadidős mozgások | 🕑 2½ óra |
10.1 A testnevelés órák keretein belül és azon túl, délutáni szabadidőben megvalósítható kiscsoportos tevékenységek ajánlása, szinteknek megfelelően. |
🕑 2 óra elmélet + 🕑 ½ óra gyakorlat |
|
Sakkos játék, vagy szabadidős tevékenység kidolgozása beadandó feladat | ||
3. konzultáció | A 9-10 egység anyagával kapcsolatban felmerülő kérdések megbeszélése | |
Záródolgozat elkészítése és beküldése | ||
A záródolgozat értékelése a tanfolyamvezető és a konzulens által | ||
Tanfolyamzárás, tanúsítványok kiküldése | ||
A tantárgy ismeretanyagának feldolgozásához szükséges időtartam | 🕑 30 óra |
Elégedettségi kérdőív 2022.02.04. - 2022.03.04.
Elégedettségi kérdőív Nyíregyháza 2022.04.29 - 2022.05.27.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi Szeged 2022.09.03.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi PJOK 2022.09.03.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi Székesfehérvár 2022.10.01.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi PJOK 2022.10.01.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi Budapest 2022.10.29.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi Szeged 2022.10.29.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi Budapest 2022.11.05.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi Budapest 2022.12.03.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi Soltvadkert 2022.12.03.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi Budapest 2022.12.04.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi Budapest 2022.12.16.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi Budapest 2023.01.23.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi Budapest 2023.11.10.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi Budapest 2024.05.10.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi Budapest 2024.05.11.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi Budapest 2024.06.15.
Elégedettségi kérdőív SakkTesi Balatonfüred 2024.06.15.